Strona wykorzystuje pliki cookies, korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.

Reklamuj Dom

Poradnik

Kategorie:

Wesprzyj swoją sprzedaż

Zamów baner!

Dodaj swoją
nieruchomość

Już teraz!

ponad 50 portali

jedna rejestracja

dodaj ogłoszenie

3 metody sprzedaży nieruchomości.

3 metody sprzedaży nieruchomości

Decydując się na sprzedaż swojej nieruchomości, należy również pamiętać, że stajemy przed kolejnym wyborem – musimy zdecydować się również na metody sprzedaży nieruchomości. Jeszcze niedawno mogliśmy sprzedawać je sami lub skorzystać z usługi pośrednika. Na rynku pojawiła się jednak nowa, coraz częściej wybierana przez klientów metoda, która pozwala na samodzielną sprzedaż bądź wynajem nieruchomości, bez konieczności zatrudniania pośredników. Jest to dodawanie ogłoszeń do wielu portali, czyli tak zwane agregaty ogłoszeniowe

1. Dodawanie ogłoszeń do wielu portali

Na czym polega ta metoda? Dodawanie ogłoszeń do wielu portali to nic innego, jak zbiór portali z branży nieruchomości, do których dodajemy swoją nieruchomość. Następnie nasze ogłoszenie trafia do kilkunastu portali internetowych, dzięki czemu powiększamy swoją kampanię reklamową. Przyczynia się to w znaczny sposób do pozyskiwania większej ilości potencjalnych klientów i skraca czas potrzebny na sprzedaż nieruchomości. Dodając ogłoszenie, sami zajmujemy się prezentacją nieruchomości, nie płacimy prowizji pośrednikom, a jedyne koszty, jakie ponosimy, to wyłącznie jednorazowa opłata za dodanie ogłoszenia. Dodawanie ogłoszeń do wielu portali to skuteczna metoda na sprzedaż nieruchomości bez pośredników, a także bardzo dobra reklama.

Na chwilę obecną na rynku jest kilka portali świadczących usługi tego typu. Każdy z nich rożni się ilością witryn, na których eksportuje ogłoszenia, sposobem przygotowania ogłoszeń oraz oczywiście cenami.Czy ilość portali jest aż tak ważna? Aktualnie istnieje ponad 200 portali z branży nieruchomości, natomiast Reklamuj Dom wybrał ponad 50 portali do współpracy. Dlaczego 50 i czy jest to tylko czy aż 50 portali? Odpowiedź jest prosta. Spośród tak dużej ilości wybraliśmy najlepsze strony z nieruchomościami oraz portale regionalne i tematyczne. Wierzymy, że tylko najlepsze portale nieruchomości mogą pomóc przy sprzedaży domu czy mieszkania naszych klientów.

Wychodząc naprzeciw naszym klientom proponujemy nowe sposoby przygotowywania ogłoszeń. Możemy je wykonać samodzielnie – rozpoczynając od profesjonalnej sesji nieruchomości, przez uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji, aż po dodanie ogłoszenia. Jest to najczęściej stosowana metoda wybierana przez naszych klientów.
Po wcześniejszej konsultacji nasi pracownicy mogą pojawić się u Państwa i wykonać profesjonalne zdjęcia nieruchomości, przeprowadzą rozmowę i to oni przygotują za Państwa całe ogłoszenie oraz odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania.

Koszt dodania ogłoszenia do wielu portali jest dużo niższy niż koszty, jakie ponosi się podczas dodawania kilku ogłoszeń do każdego portalu z osobna.  Nie wspominając już o czasie, który trzeba poświęcić na zakładanie kont i dodawanie ogłoszeń nieruchomości.

Przy wyborze biura reklamy nieruchomości warto zatem pamiętać, by wziąć pod uwagę nie tylko cenę, ale również to, co w danej cenie otrzymamy. Pozwól by profesjonaliści, którzy wiedzą, jak sprzedać nieruchomość zajęli się Twoim ogłoszeniem.

2. Pośrednik Nieruchomości

Na początek należy sobie zadać jedno pytanie - czy warto korzystać z usług pośredników, gdy w chwili obecnej na rynku są dostępne agregaty ogłoszeniowe? Na pewno odpowiedź na to pytanie nie jest tak prosta, jak może się wydawać. Warto jednak pamiętać, że jeśli posiadamy chwilę wolnego czasu, a na nieruchomości chcemy zarobić jak najwięcej, najczęściej wybiera się agregat lub samodzielną sprzedaż. W przypadku, gdy sami nie mamy czasu zajmować się nieruchomością wybierzemy pośrednika. Często wybieramy ich nawet kilku.

W przypadku skorzystania z oferty pośrednika warto zwrócić uwagę na rodzaj umowy, jaką może on nam zaoferować. Tu mamy możliwość wyboru dwóch form umowy:

Umowa otwarta – przy sprzedaży nieruchomości może działać kilka biur nieruchomości oraz właściciel. To biuro nieruchomości, które znajdzie klienta i sfinalizuje transakcję dostaje wcześniej uzgodnioną prowizję.

Umowa na wyłączność – w tym przypadku decydujemy się na powierzenie swojej nieruchomości wyłącznie jednemu pośrednikowi i to on jest w pełni za nią odpowiedzialny. Umowy na wyłączność podpisywane są na czas określony. W sytuacji, gdy sami znajdziemy kupca na naszą nieruchomość musimy się liczyć z tym, że pośrednik i tak będzie upoważniony do swojej prowizji.

Jakie prowizje pobierają pośrednicy i kto za nie płaci?

Prowizje pośredników zaczynają się od 1% nawet do 5 % wartości nieruchomości. Bardzo często pobierane są przez pośrednika z dwóch stron, czyli płaci i sprzedający i kupujący. Zakładając, że wartość nieruchomości wynosi 350 000zł, a prowizja 3% to suma, jakiej można się spodziewać do zapłaty to 10 500 zł + Vat(23%) z jednej strony. Kto tak naprawdę za to zapłaci?

W ostateczności za prowizję pośrednika zapłaci klient kupujący i to nie raz, tylko dwa razy. Dlaczego tak jest? Biorąc pod uwagę powyższą sytuację wyjaśnienie jest bardzo proste. Właściciel nieruchomości wycenił mieszkanie na 350000 zł, a pośrednik swoje usługi na około 13000zł. W takim przypadku właściciel zmuszony jest podnieść cenę mieszkania do 370 000 zł , a nowy właściciel zapłaci łącznie około 26 000zł pośrednikowi. Oczywiście możemy tę stawkę negocjować. Są również biura, które pobierają prowizję wyłącznie od jednej ze stron. Jednak w momencie zgłoszenia nieruchomości do sprzedania pośrednikowi i wynegocjowania prowizji na poziomie 1 % czas sprzedaży nieruchomości niestety się wydłuży. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że jeśli zadzwoni klient zainteresowany nieruchomością z prowizją 1 % pośrednik zaprowadzi klienta do takiej lokalizacji na samym końcu lub też w ogóle go tam nie zaprowadzi. Będzie to spowodowane tym, że może on mieć podobne nieruchomości z większą prowizją i sprzedaż oraz prezentację lokali zacznie właśnie od nich.

Teraz posiadając te wszystkie informacje zadajmy sobie pytanie - czy korzystać z pomocy pośredników? Na pewno tak, ale pamiętajmy, by wybierać najlepszych, a jeśli są dobrzy to odpowiednio ich wynagradzajmy.

3. Sprzedaż przez właściciela

Sprzedaż przez właściciela to zdecydowanie najbardziej czasochłonna metoda sprzedaży nieruchomości.

Nie znając wartości nieruchomości musimy ją dopiero ustalić. Bardzo często zaczynamy wówczas od ceny zbyt wysokiej, co w konsekwencji wydłuża czas trwania sprzedaży. Kolejnym etapem jest przygotowania zdjęć nieruchomości. Zdjęcia zrobione bez wcześniejszego przygotowania domu czy mieszkania wcale nie pomagają w sprzedaży, a wręcz przeciwnie – mogą zaszkodzić.  Bardzo ważnym elementem sprzedaży bądź wynajmu nieruchomości jest również jej opis. Należy wiedzieć, co powinno być w nim zawarte. Niestety bardzo często właściciele nieruchomości na sprzedaż skupiają się na nieodpowiednich elementach. Kluczowy jest nie tylko sam opis, ale także odpowiednie dodawanie ogłoszeń na portale z nieruchomościami. Dodawanie ogłoszeń na strony z nieruchomościami może być czasochłonne, ale należy pamiętać, że im więcej czasu poświęcimy na prawidłowe przygotowanie opisu, czy dodawanie i odświeżanie ogłoszenia, tym lepszy efekt osiągniemy. Jeśli nie chcemy płacić wysokich prowizji możemy skorzystać z dodawania ogłoszeń do wielu portali z nieruchomościami lub z dodawania darmowych ogłoszeń. W takich przypadkach można użyć gotowych szablonów czy zwrócić się o pomoc do osób, które zajmują się tym każdego dnia. Właściciel będzie zajmował się wówczas jedynie prezentacją nieruchomości oraz rozmowami z klientami.